Een warm welkom en weerzien in Sydney

4 september 2018 - Sydney, Australië

Het voelde als thuiskomen,maar dan aan de andere kant van de wereld.Als geintje had ik een keer tegen Kirsten gezegd,dat ik bij aankomst op het vliegveld met ballonnen en een banier zou willen worden ontvangen.

En dat is ,zo bleek niet tegen dovemansoren verteld.(zie foto).Kreeg zelfs even een brok in de keel.Ook verrasten Kirsten en Leon mij met een lekker maaltje,waardoor we meteen even konden bijpraten.

Sidney , een stad die we vanaf morgen gaan ontdekken aan de hand van de vele mooie stadsgezichten,monumenten,stranden en uitgaansmogelijkheden.Nu al even met de huurauto over de harbourbridge gereden ,langs het Operahouse,dat bij nacht prachtig oplicht tegen de contouren van de city.

T is even wennen qua temperatuur.12 graden en een beetje regenachtig,want Sydney ontwaakt langzaam uit de winterslaap;maar morgen wordt het beter tot aan het weekend,als we naar Tonga afreizen.

Je bent niet zomaar in Sydney beland.Bij elkaar neemt de reis uit en thuis meer dan dertig uur in beslag,waarvan circa 21 echte vlieguren.

Ik had vliegtuigstoelen met beenruimte genomen(premium economy class) om mijzelf tegen niet al te hoge kosten van enig comfort tijdens de vlucht te verzekeren.Toch merk je ,dat 12 uur achtereen vliegen een aanslag op je kontspieren doet,zoals je die ook ervaart als je zonder al te veel tussenstops een lange rit op de motorfiets maakt.Even doorzitten derhalve ,net als met paardrijden de eerste tien dressuurlessen.

Er is genoeg aan boord op het beeldscherm voor je om jezelf te vermaken,terwijl ik mijzelf bovendien nog een E-reader cadeau had gedaan met een aantal boeken erop.Toch wil je ook rusten onderweg,hoewel dat niet meevalt met het constante geraas van de motoren en de wind langs de kajuit.Je komt niet verder dan hazeslaapjes en dat is uiteindelijk vermoeiend.

De vliegreis was in tweeen gesplitst,eerst naar Singapore en daarna door naar Sydney.Aan de service van de bemanning heeft het niet gelegen.Alleraardigste mensen(van Singapore Airlines),die op hun taak zijn berekend.

Moest even in de transferruimte van Singapore airport (Changi)op mijn aansluitende vlucht wachten en kon daardoor kennis maken met een grote diversiteit aan langsbenende reizigers,uit alle delen van de wereld.Allemaal op reis of doorreis.Sommige in prachtige gewaden en anderen in outfits die hun afkomst niet lang bewaren.Crocodile dundee types of Sikhs.

Veel ouderen zijn onderweg of keren weer huiswaarts,zakenlieden in snelle pakken en opvallend veel mensen met een rolstoel.

Al met al zorgen zij voor een volle vlucht,waardoor je ondanks de extra bestelde beenruimte niet altijd het gevoel hebt daarvan te kunnen profiteren;zeker niet als je in de middenrij moet plaatsnemen.

Als je westerse bestemmingen gewend bent is het ook leuk om te zien welke vliegbestemmingen vanuit `Singapore mogelijk zijn met plaatsnamen, die je niet dagelijks hoort en waarvan je de topografie niet direct kunt ophoesten.Maar goed dat er google earth is.

Het hoort allemaal bij de start van een vakantie waar het avontuur van af gaat druipen.Dat voel ik.

Jammer dat het Marianne vandaag even minder goed afgaat.Ik nam afscheid van haar maandag in de wetenschap ,dat zij dankzij antibiotica vlot van haar blaasontsteking zou zijn genezen;maar vanavond (down under Time)begreep ik ,dat de klachten zich verergerden,waardoor ze naar het ziekenhuis moest voor nader onderzoek.T is even afwachten wat de uitslagen betreft,maar wens haar vanaf deze plaats beterschap.Komt goed zal ze wel zeggen.Dank aan Hannie die haar daarbij bijstaat.

De grote reisdagen zitten er voorlopig op en we gaan zien of ik daaraan nog een jetlag heb overgehouden.Voorlopig heb ik het voorrecht om met Kirsten en Leon de komende tijd een aantal wensen in vervulling te zien gaan en voel mij dan ook zeer bevoorrecht.Ik houd jullie op de hoogte .

Vanuit de airbnb in Sydney tot horens,

Groet Benne mede namens Leki.

1. Henk Vollenbroek:
    4 september 2018
    Benne dat is een goede start ,ik wens je veel plezier en ik ga je volgen.. Jammer dat Marianne niet lekker in orde is . Beterschap meisje 😘👍😀.
  2. Aad:
    17 september 2018
    Crocodile Benny,
    Vliegreisongenoegens gauw vergeten.
    Geweldig zo’n weerzien met spandoek na lange tijd in den vreemde.
    Kan me voorstellen dat het iets emotioneler was dan “hoi, hoe istie”😭😀😂
    Uitrusten en dan...
    Het vervolg.
    Groet ook aan Kirsten en Leon!
    Aad & Vera