LeKi bedankt!!!!

2 oktober 2018 - Zoetermeer, Nederland

Vanmorgen om 07.00 uur landde de Airbus van Singapore Airlines op Schiphol,precies op tijd ,hoewel het vertrek uit Singapore ruim een uur vertraging had.De piloten hadden er kennelijk zin in.Zowel de vlucht van Sydney naar Singapore als de opvolgende vlucht naar Amsterdam verliepen moeiteloos,hoewel je toch zo n 24 vlieguren maakt.De ruimere stoelen en de beenruimte in de premium economy class hebben ongetwijfeld meegeholpen.

Weer thuis! Het avontuur op Tonga en in Australie zit erop .Ik kan met veel plezier terugkijken op een zeer geslaagde vakantie.Niet alleen hebben we alle verwachtingen ingelost,maar heb ik ook genoten van het gezelschap van Leon en Kirsten.En soms van Lekiopreis.com.En ik hoop dat het wederzijds was.

Ik voel mij vereerd om een deel van de wereldreis van Leon en Kirsten in hun gezelschap te hebben mogen meebeleven.Ze als stel van nabij te zien in de wijze, waarop zij samen in het leven staan.Een jong gelukkig stel,uitvoering gevend aan hun ideaal om met reisprogramma s business te ontwikkelen en tegelijk van het leven te genieten.Een onderneming in de economie van 4.0 opzettend in een digitale omgeving ,waarbij het "werk" plaats- en tijdonafhankelijk wordt gedaan.De overgang van prive naar werk naadloos te laten aansluiten bij de dagelijkse belevenissen.

Er wordt stevig geinvesteerd in de techniek van de digitale mogelijkheden om business te genereren met blogs en video-opnames van de gemaakte reizen, waarbij het thans zaak is om het volume aan volgers te vergroten door allianties met derden aan te gaan,zonder het eigen gezicht uit het oog te verliezen.Het is kennelijk lastig om in deze digitale wereld eruit te springen zonder hulp van anderen.De website ,die zij hadden is inmiddels aan deze realiteit aangepast.

Petje af ,jongens voor wat jullie neerzetten en ik vertrouw op en gun jullie een succesvolle business-case.

Goed,ik maakte dus deel uit van beide werelden en heb mij uitstekend vermaakt.Als oudere jongere kon ik niet altijd het tempo volgen,maar allengs ging dat steeds beter.Zeker na die klimpartijen ,de laatste dagen ,naar de uitkijkpunten aan de diverse baaien aan de kust van New South Wales.

Het was bijna elke dag avontuur.In een relaxt tempo,maar toch intensief.Je vergeet dan bijna ,dat de dagen in die hoek van de wereld maar 12 uur duren:de zon komt op om 6.00 uur en gaat om 6.00 uur pm ook weer onder.En soms ben je zo moe dat je al om 8.00 uur pm onder de wol gaat.

Zo beleefde je elke dag op een andere manier,waarbij veel "buiten" gebeurde.Aangestoken door het mooie weer(het voorjaar stond voor de deur) er met je dochter en haar vriend erop uit trekkend tot op de laatste dag .En dat was afgelopen zondag.

Voor de Australiers was het een lang weekend vanwege Labourday en dus trokken zij er massaal op uit.Wij waren in Sydney en konden onder de stralende zon meegenieten van de gezelligheid ,die dat creeerde.Eerst naar de Sydney-tower,met zijn 304 meter niet de hoogste van de wereld,maar toch een mooi uitzicht biedend op Sydney en omgeving.Vanaf de camping met de trein gemakkelijk bereikbaar.

Het was gelukkig helder weer en omdat je begin van de maand al een aantal plekken had bezocht,waren deze vanuit de lucht direct herkenbaar.Mooi was ook om te zien hoe de vliegtuigen als het ware om de toren heen hun glijvlucht als voorbereiding op de landing voltooiden.

Daarna het havengebied in met zijn vele terrasjes ,om het bezoek af te ronden met de ferry,die naast het nationaal marine museum aanlandde en je via drie stops uiteindelijk bij circular bay afzette.Het gaf ons de kans om de harbourbridge van de andere kant te bekijken.

We besloten om aan een van de terrasjes nog even na te genieten van de laatste momenten Sydney met een hapje en een drankje.

Zo n zondag vergeet je niet gauw.En evenmin de zaterdag daarvoor.De finale van het AFLtournooi vond plaats die middag in Melbourne.Omdat er veel belangstelling voor bestond zochten wij al vroeg een plekje in de bar van het Honeysuckle Hotel aan de haven van Newcastle,even boven Sydney.Een mooie wedstrijd met een onverwachte winnaar,die de gehele wedstrijd achter had gestaan,maar de nonchalence van de tegenpartij in de laatste minuten afstrafte.(Westcoast Eagles 65-Collingwood 62).Bezoekers van de bar waren duidelijk op de hand van de winnaar.

Tijdens onze reis deden we veel indrukken op.Niet alle staan je meer bij,maar de ontmoetingen met de bultrugwalvissen steken er wel bovenuit.Het is uniek wat we hebben beleefd ,omdat het maar op een paar plaatsen in de wereld mogelijk is.

LeKi,bedankt voor al deze mooie en avontuurlijke ervaringen.Het ga jullie goed in het vervolg van jullie reis ,en ik zie jullie graag weer terug op 19 november als jullie bij ons komen overwinteren.

Voor nu tot een volgend keer,wie weet,

Groet Benne

1. Hannie:
    2 oktober 2018
    Dat is toch wel weer heel mooi geweest en e hebben genoten jullie verhalen
  2. Willem veldman:
    2 oktober 2018
    Heb ook genoten van je verhalen en de foto,s was er daardoor bijna bij mooi dat je weer thuis bent
  3. Vera:
    Jeetje Benne....wat een prachtig, laatste verhaal 😄
    We gaan ze nog missen maar horen ze graag nog een keer bij een "bakkie/neutje" 😜!
    Ne eerst maar even bijslapen 😴💤😴 en tijd maken voor je vrouwtje ❤️💋😉.
    Tot snel en groeten Aad en Vera
  4. Aad:
    Benne, Jonge ouwe 🤪
    en Leki
    Bedankt voor de belevenissen en mooie verhalen met foto’s.
    Succes met de Jetlag
    Tot ziens
    Aad&Vera
  5. Kirsten:
    3 oktober 2018
    Pap! jij bedankt het was fantastisch!
  6. Guus:
    3 oktober 2018
    Weer prachtig geschreven Benne. Ik zal ja avontuur verhalen gaan missen.
  7. Lineke en Jan van den Berg:
    10 oktober 2018
    Ik heb genoten van jullie mooie reis. Zo goed met je dochter en vriend. Voor ons was de oostkust herkenbaar, alleen geen bultruggen gezien. Nu genieten van het mooie Nederland met Marian. Op naar de volgende reis.
  8. Benne:
    11 oktober 2018
    Lieve vrienden,bedankt voor al jullie fijne reacties.Het was inderdaad een bijzondere reis!
  9. Loek Otto:
    12 oktober 2018
    Mooie anekdote Benne kun je een boek over schrijven. Erg leuk en mooie foto
  10. Hanneke Ong:
    16 oktober 2018
    Kan me voorstellen dat je genoten hebt. Heerlijk ook dat je kind nu zo gelukkig is. Trotse vader lees ik.

Mooi om op terug te kijken! Dat nemen ze je nooit meer af!
  11. Benne:
    16 oktober 2018