Uitkijken naar de walvissen op Tonga

1 augustus 2018 - Zoetermeer, Nederland

Een lang gekoesterde wens gaat eerdaags in vervulling.Met mijn dochter Kirsten en haar vriend Leon op reis naar Tonga om daar als alles meezit walvissen te spotten.

Ik weet niet waar de fascinatie voor walvissen vandaan komt,maar met bijzondere belangstelling heb ik de afgelopen jaren natuurfilms over deze bijzondere dieren mogen bekijken.Hun strijd om te overleven gedurende grote trektochten geeft deze reuzen van de oceaan ogenschijnlijk magische krachten.De soort heeft het moeilijk in bepaalde gebieden,omdat er ondanks alle beschermingsmaatregelen toch op ze wordt gejaagd.De documentaires van de whale warriors spreken voor zich.

Met ontzag voor de schoonheid van de natuur zal ik afreizen naar Tonga en in alle bescheidenheid gaan zien hoe deze beesten in de wateren rondom Tonga hun jongen laten opgroeien alvorens weer zuidwaarts te trekken richting Antartica.

De reis begint op 3 september als ik vertrek naar Sydney Australie,waar Kirsten en Leon zich een dag later bij mij voegen.Momenteel trekken zij door Indonesie als onderdeel van een wereldreis,waarover zij van tijd tot tijd berichten middels docu s op hun site Lekiopreis.com.

Met dit eerste verhaaltje komt ook mijn voorbereiding een beetje op gang.Natuurlijk, de reis is al geboekt maar met mijn vrouw Marianne heb ik afgesproken,dat ik niet tot het laatstmet pakken en regelen zal wachten.

Zij gaat niet mee en ik waardeer het zeer ,dat ze mij los kan laten.Via de reisblogger kan zij toch een beetje volgen wat ik down under allemaal uitspook.Met enige frequentie zal ik dus mijn belevenissen vertellen.

Uitkijken naar de walvissen betekent ook ,dat ik mijn aandacht voor de renovatie van de Corvette een maand stil zal moeten leggen.Een adempauze,die je daarna weer in staat zal stellen volle kracht vooruit te werken aan die andere droom,een one of a kind top of the bill Corvette 1960.

Ik merk,dat ik met het maken van de opening van dit reisblog best wel op gang moet komen.Er is natuurlijk nog niet veel avontuur te melden.Maar het vooruitzicht is goed en met de herinnering van de wereldreis ,die ik 10 jaar geleden maakte met Kirsten (te lezen op veldmannetjes.waarbenjij.nu )ligt avontuur in het verschiet.

Voor nu tot dan,Benne

1. Kirsten:
    1 augustus 2018
    Hahaha leuk pap! Toch wel een blog 😉
  2. Benne:
    1 augustus 2018
    Jaja,hoewel ik wel even op gang moet komen
  3. Willem veldman:
    2 augustus 2018
    Al weer gang zat benne veel plezier
  4. Hannie:
    3 september 2018
    Heel veel plezier en geniet er van
  5. Aad:
    16 september 2018
    Benne de Blogger,
    Die knipoog van Kirsten spreekt voor zich.
    Marianne en Benne loslaten....hmmm, denken zeggen en doen, een instabiel gegeven...voor beiden; Gelukkig hebben we internet, whatsapp (geweldig met beeld) en....dit Blog en het besef dat het zo weer voorbij is.

Ik ben al een aantal afleveringen verder en vroeg me af waarom die “Vette Cor restauratie/powertuning” niet ook is/wordt vastgelegd in een Blog of YouTube serie. Duurt het misschien nog wat langer maar ook de pret of “ellende”

Groet van een Honda CB750 renovator, nog langzamer dan je Corvette.
    Goede reis, vaar en vlieg wel.